top of page
Search
  • Writer's pictureMartina Medić

Kako se znebiti občutka manjvrednosti?

Eden najbolj bolečih občutkov, je občutek manjvrednosti. Tudi sama sem se spopadala s tem občutkom, zato dobro vem, kakšno trpljenje prinaša. Ker sem se zavedala svoje težave in iskala odgovor, kako se znebiti tega bolečega občutka, sem odkrila modrost življenja, ki mi je pomagala, da sem se uspešno znebila občutka manjvrednosti.


To je modra in resnična izjava:

"Ne pozabite, da brez vašega dovoljenja nihče v vas ne more vzbuditi občutka manjvrednosti." - Eleanor Roosevelt


Čeprav je bilo to zelo dolgo nazaj, se spomnim natanko tistega občutka, ki se mi je pojavil, ko sem prvič prebrala to modrost. To je bil trenutek jasnosti, uvida, spoznanja, da v meni nihče ne more nikoli prebuditi občutka manjvrednosti, če tega ne dovolim.


V istem trenutku mi je postalo jasno in v istem trenutku sem začutila moč. Moč, da se odločam in izbiram, kako se počutim, da ne pustim drugim osebam, da imajo moč nad mano in da mi je tuje mišljenje pomembnejše kot lastno.


Tako sem prevzela popolno odgovornost zase in za to, kako se počutim, in tako je nastala svoboda.


"Kaj je svoboda? Pokazati željo, za tem, da človek sam odgovarja zase." - Max Stirner


Kaj je potrebno, da se znebite občutka manjvrednosti?


1. Zavedajte se svoje edinstvenosti

Oseba s kompleksom manjvrednosti nosi v sebi nenehno napako, da se bori za premoč. Njeni občutki izvirajo iz napačne razlage: da je manjvredna. Težnja po premoči vodi v nemire, povzroča frustracije in včasih nervozo.


Resnica o tebi je naslednja:

Nisi nič manjvreden.

Nisi več vreden.

Enostavno si TI.


Vi kot osebnost niste v nikakršni konkurenci z nobeno drugo osebnostjo, ker na tej zemlji ni enake osebe, kot ste vi. Vi ste posameznik. Niste kot katera koli druga oseba in nikoli ne morete biti nekdo drug.


Ni niti mišljeno, da ste kot nekdo drug, niti ni mišljeno, da bi bil kdo podoben vam. Stvarnik ni ustvaril človeka po nekem posebnem pravilu in mu dal oznako: To je to. Vsakega človeka je ustvaril kot individualnega in edinstvenega, tako kot je naredil vsako snežinko individualno in edinstveno.


2. Prevzemite popolno odgovornost za to, kako se počutite.

S tem mislim, da lahko kadar koli izberete, kako se boste počutili. Torej, če človek s svojimi besedami ali dejanji v vas prebudi občutek manjvrednosti, je odvisno od vas, ali se boste temu občutku prepustili in postavili mnenje drugih pred svojim, ali pa se boste odločili obdržati nadzor nad svojimi občutki in samopodobo.


Zato se v vsakem trenutku svojega življenja odločite, kako se boste počutili, ali se boste prepustili negativnemu ali izbrali pozitivne misli, ki vam koristijo, ki vam pomagajo in zaradi katerih se počutite dobro.


Vedno lahko izberete eno od dveh in to je moč izbire, moč, da zavestno izberete, kaj želite v sedanjem trenutku. To je način, ki mi je najbolj pomagal, saj bi se v trenutkih, ko bi se začela počutiti manj dragoceno, zavestno odločila, da se ne bom več tako počutila, in bi se povsem preusmerila na notranji občutek lastne vrednosti.


Hkrati, ko vas nekdo ponižuje in zasmehuje, se spomnite, da ta oseba ne govori ničesar o vas, ampak samo o sebi.


3. Spoštuj se

Ljudje, ki trpijo za kompleksom manjvrednosti, so ravno tisti, katerih se samospoštovanje razlikuje glede na mnenje, ki ga imajo drugi o njih. Pomembno je le, da o sebi razmišljaš na najboljši možni način, neodvisno od mnenj drugih ljudi, torej da upravljaš samega sebe, svoje stališča in razmišljanja.


Vedno si lahko zadovoljen sam s sabo in svojim življenjem kljub mnenju nekoga drugega. Nihče ne pozna dovolj dobro tebe in tvojih sposobnosti kot ti sam. Vi ste edina oseba, ki pozna svojo resnično vrednost in prav zaradi svoje vrednosti se morate spoštovati.


"Nihče ne more biti svoboden, če se ne obvladuje." - Epiktet


4. Izrazite hvaležnost

Vedno morate biti hvaležni za vse, kdo in kaj ste, za to, kar imate in dajete. Če boste za vse to hvaležni, se boste bolj zavedali svoje vrednosti.


5. Uporabite afirmacije

Danes sem zadovoljna sama s sabo, kljub temu, kar drugi govorijo, mislijo in delajo. Jaz sem gospodarica svojih občutkov in danes imam to moč v svojem življenju.


Občutek/Kompleks manjvrednosti izbereš sam, saj mu brez tvoje privolitve nihče v tebi ne more izzvati. Tako kot ga izbereš, tako ga lahko tudi ne izbereš, izberite tisto, kjer se počutite dragocene, srečne in zadovoljne.


Zato zavestno v sedanjem trenutku izberite tisto, kar želite in kar je najboljše za vas, zdaj.




51 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page