top of page
Search
  • Writer's pictureMartina Medić

Kako ravnati s “težkimi” ljudmi?

"On/ona je tako težka oseba.”


Poznan stavek, kajne? Ne glede na to, ali gre za družinske člane, prijatelje, sodelavce ali ljudi, ki jih srečamo le mimogrede na poti, ki se imenuje življenje, moramo znati ravnati s »težkimi« ljudmi.


In kaj so ti »težki« ljudje in kakšne so njihove značilnosti?


Kdo pravi, da je oseba "težka"? Jaz. Pravimo, da je nekdo »težka« oseba, in ko tako rečemo, to pomeni, da obsojamo druge, in če sodimo druge, pomeni, da sodimo sebe.


Naši možgani radi razvrstijo vse v kategorije, da nam olajšajo življenje, zato, ne da bi se zavedali, sami razvrščamo ljudi v določene kategorije, kot je ta »težka« kategorija.


Ljudje ves čas počnejo naslednje: s prstom kažejo na druge ljudi in v njih vidijo problem, skoraj nikoli se ne sprašujejo, kakšni so.


Ste se kdaj spraševali, zakaj človeka smatrate za »težkega«, zakaj je ta oseba »težka«?


Ste kdaj pomislili, da ste za nekoga tudi »težki«, da vam nekdo drug ne more biti kos?


Kako ravnati s "težkimi" ljudmi


1. Poglejte svojo "težo"

Vprašaj se:

  • Kakšna oseba sem?

  • Ali je drugim enostavno komunicirati z mano?

  • Ali pozorno poslušam sogovornika, ko govori, ali vse stresem iz sebe tako, da prekinjam sogovornika?

  • Ali moram imeti za vsako ceno prav ali imam raje, da sta obe strani srečni?

2. Doživite »težko« osebo kot svojega učitelja

Vprašajte se: Kaj me ta oseba uči?


To vprašanje spremeni vse, kajti vsakič, ko se vprašate, kaj vas uči »težka« oseba, pomeni, da postajate radovedni in da se soočate z rešitvijo, rešitev pa je učenje, rast in mir.


Z vami bom delila svojo zgodbo, ki mi je pomagala, da sem s »težko« osebo postala prijateljica.


Morala sem komunicirati z eno osebo, ki se mi je na podlagi komunikacije in obnašanja zdela težavna. Ker se zavedam, da ne smem soditi drugih ljudi, da me vsak človek nekaj nauči in da se lahko iz vsake izkušnje naučim določene lekcije, sem se odločila, da to osebo doživim kot svojega učitelja potrpežljivosti, saj bi s to osebo res morala imeti veliko potrpljenja.


Tako je vsaka komunikacija s to osebo zame pomenila potrpežljivost. Sčasoma sem se s to osebo zbližala in zahvaljujoč temu, da nanjo gledam kot na svojega učitelja potrpežljivosti, imam zdaj nov kakovosten medosebni odnos.


Ali vidite spremembo v izkušnji osebe? Oseba, ki se mi je zdela težavna, je zdaj draga oseba, s katero imam kvaliteten odnos.


Če sodiš ljudi, jih nimaš časa ljubiti. - Mati Tereza


Kaj se je v bistvu zgodilo v celotni zgodbi?

Nehala sem soditi in opredeljevati osebo kot »težko« in sem to doživljala kot svojega učitelja potrpežljivosti. Imeti veliko potrpljenja in razumevanja do nje, jo sprejeti tako kot je – pošteno in toplo osebo, s katero negujem kvaliteten odnos.


Ja, zgodi se. Ko na ljudi gledamo kot na svoje učitelje, ko ljudi sprejemamo takšne, kot so in ko jih poskušamo razumeti brez obsojanja, takrat spoznamo njihovo boljšo plat, jim damo možnost, da so ob nas svobodni in svoji.


In tako, kdor se zdi “težka” oseba, vedite, da se od nje lahko veliko naučite. Seveda se vedno zavestno odločite, komu boste namenili svoj dragoceni čas, energijo in pozornost.


Prišlo bo do situacije, ko vam ne bo treba komunicirati s »težko« osebo, zato bo najboljša rešitev, da se preprosto obrnete in odidete, ko pa boste prisiljeni komunicirati in biti s tako osebo, jo doživite kot vašega učitelja, brez obsojanja, a z veliko potrpljenja, razumevanja in sočutja.


Ne pozabite: vsak človek ima svojo življenjsko zgodbo, svoje bolečine in trpljenja, svoje padce in neuspehe, zato ne obsojajte ljudi in jih poskušajte razumeti, saj kolikor razumete druge ljudi, razumete tudi sebe.




81 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page